ROWEROWA WYPRAWA SZLAKIEM ODRA-NYSA ŁUŻYCKA

W dniach 17.07. – 26. 07. 2009 r. Odbyła się, organizowana przez Klub Turystyki Kolarskiej “Turkot” z Nowej Soli oraz grupę “Lubuszanie 73” z Zielonej Góry, Rowerowa Wyprawa Szlakiem Odra – Nysa Łużycka”.

Zapraszamy do lekturyrelacji z wyprawy, napisanej przez jej uczestniczkę Małgorzatę Jezierską.

Dzień pierwszy - Szklarska Poręba – Bogatynia – 120 km

Dzień siódmy - Piasek – Gryfino 91 km

Dzień ósmy - Gryfino – Nowe Warpno 105 km

Dzień dziewiąty - Nowe Warpno – Świnoujście – koniec wyprawy

Jechaliśmy szlakiem, który przebiega od Gór Izerskich do Morza Bałtyckiego i prowadzi wzdłuż dwóch rzek, które stanowią granicę polsko-niemiecką. Zaczęliśmy od źródeł Nysy Łużyckiej następnie jechaliśmy wzdłuż Odry do ujścia w Świnoujściu. Jadąc brzegiem rzek widać było ślady poII WojnieŚwiatowejwidoczne nad obiema rzekami, szczególnienad Nysą Łużycką, gdzie znajduje się wielezerwanych mostów - byliśmy zdziwieni, że było ich tak dużo. Szlak jestpoprowadzony tak, by odwiedzić na trasiemiasta o bogatej historii (często wspólnej), które poznawaliśmy z wysokości roweru. Wiele razy przekraczaliśmy granicę państwową, która pokonywana była prawie niezauważona, ponieważ poprzejściach granicznych nie ma już praktycznie śladu. Przez większość trasy mieliśmy rzekę w zasięgu wzroku,jadąc podziwialiśmy widoki i otaczającą nas przyrodę. Jechaliśmy szlakiem, na którym nie można się zgubić, ponieważ wszystkie znaki są czytelne, apodawane odległości są dokładnością do stu metrów. Mijaliśmy wielu turystów,najczęściej były to osoby starsze, ale trafiały się również całe rodziny na rowerach z zapakowanymi po brzegi rowerami,wymieniając między sobą pozdrowienia co było bardzo miłe. Podsumowując : pogoda nam dopisała mimo dwukrotnego zmoczenia, trasa którą pokonaliśmy dała nam wiele przyjemności i dostarczyła wielu doznań estetycznych, dzięki wspaniałym widokom i przepięknej przyrodzie. Pokonaliśmy łącznie890 km, z czego 872 kmw 9 dni szlakiem Odra-Nysa.